AGENDA 2030 – PÄDAGOGISCHE UND ENTWICKLUNGSPOLITISCHE POSITIONEN UND DISKUSSIONEN
Herausgegeben von Heribert Hinzen und Elisabeth Meilhammer
Heribert Hinzen/Elisabeth Meilhammer
Agenda 2030: Globale Ziele und Orientierungen für Bildung und Entwicklung – Einleitung zu diesem Heft
BeIträgeMargarete Sachs-Israel
The SDG 4-Education 2030 Agenda and Its Framework for Action – the Process of Its Development and First Steps in Taking It Forward
Christoph Wulf
Bildung und Kultur als Aufgaben der UNESCO – aktuelle Herausforderungen und Perspektiven
Aaron Benavot/Nicole Bella/Priyadarshani Joshi/Alasdair McWilliam
From Gender Parity to Gender Equality: Situating Gender in the Monitoring of International Education Targets
Heidi Grobbauer/Werner Wintersteiner
Global Citizenship Education als Bildungsstrategie. Erfahrungen mit dem Universitätslehrgang „Global Citizenship Education″
Sandra L. Morrison/Timote M. Vaioleti/Walter Vermeulen
Global Orientation and Local Action: A Case Study on Training Community Leaders in Samoa – Taiala, the Pathbreakers
Joachim H. Knoll
Bildung 2015: Zwischen bildungspolitischem Pragmatismus und globaler Vision
VariaUlf Sauerbrey
„Prozess″ als erziehungstheoretischer Begriff in der Pädagogik der frühen Kindheit
AGENDA 2030 – EDUCATIONAL AND DEVELOPMENTAL POSITIONS AND DISCUSSIONS
Editors: Heribert Hinzen and Elisabeth Meilhammer
Heribert Hinzen/Elisabeth Meilhammer
Agenda 2030: Global Goals and Orientations for Education and Development – Introduction to this volume
ArticlesMargarete Sachs-Israel
The SDG 4-Education 2030 Agenda and Its Framework for Action – the Process of Its Development and First Steps in Taking It Forward
Christoph Wulf
Education and Culture as Tasks for UNESCO – Current Challenges and Perspectives
Aaron Benavot/Nicole Bella/Priyadarshani Joshi/Alasdair McWilliam
From Gender Parity to Gender Equality: Situating Gender in the Monitoring of International Education Targets
Heidi Grobbauer/Werner Wintersteiner
Global Citizenship Education as an Educational Strategy: Experiences with the Master′s Programme ″Global Citizenship Education″
Sandra L. Morrison/Timote M. Vaioleti/Walter Vermeulen
Global Orientation and Local Action: A Case Study on Training Community Leaders in Samoa – Taiala, the Pathbreakers
Joachim H. Knoll
Education 2015: Between Pragmatism and Global Vision
VariaUlf Sauerbrey
″Process″ as an Educational and Theoretical Concept in Early Childhood Education