User Online: 2 | Timeout: 20:18Uhr ⟳ | email | BNE OS e.V.  | Info | Portal Klimabildung  | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Aufsatz in Zeitschrift
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Verfasser/-in:
 
Hauptsachtitel:
Unsettling environmental management: reflections from two environmental studies graduates in Singapore.
Zeitschriftenausgabe (-> Ref.Nr):
Zeitschrift/Zeitung:
Environmental Education Research
Z-Jahrgang:
24
Z-Heftnummer/-bez.:
2
Erscheinungsjahr:
Seite (von-bis):
280-295
Kurzinfo:
Abstract
Environmental and sustainability programmes in higher education have gained traction over the last several decades. More-than-disciplinary epistemologies and innovative pedagogies promise transformational learning to grapple with contemporary environmental challenges. Environmental programmes thus have implicit messages of social change. Evaluation, thus far, have tended to be methodologically partial, and neglects the student voice. In this paper, we present our co/autoethnography as two graduates of the Bachelor of Environmental Studies programme from the National University of Singapore. We critically reflect on our experiences in a capstone Environmental Studies module. Highlighting orthordoxies around discourses of ′behaviour′, the valorising of quantitative knowledges, and the ′tyranny of relevance′, we argue these neoliberal scripts limits the programme′s potential as an agent of social change. In concluding, we make the case for a more critical environmental education.
Original-Quelle (URL):
DOI:
10.1080/13504622.2016.1146661
Datum des Zugriffs:
27.04.2018