User Online: 2 | Timeout: 04:59Uhr ⟳ | email | BNE OS e.V.  | Info | Portal Klimabildung  | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Aufsatz in Sammelwerk (SW)
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Verfasser/-in:
Hauptsachtitel:
An Aesthetic and Ethical Perspective on Art-Based Environmental Education and Sustainability from a Phenomenological Viewpoint.
In Herausgeberwerk (Quelle):
SW Herausgeber(in):
 
SW Hauptsachtitel:
Ethical Literacies and Education for Sustainable Development.
Erscheinungsort:
Cham
Erscheinungsjahr:
Seite (von-bis):
85-103
Kurzinfo:
In this chapter I seek to understand the links between ethical and aesthetic teaching, and learning tools in education concerning sustainability from a phenomenological perspective. Focusing on the phenomenological concepts of being-in-the-world, self-experience, horizon and object, I discuss how to engage teachers and pupils in environmental issues from a holistic point of view. Aesthetic educational methods based on ethical issues and environmental awareness may provide such holistic learning opportunities. Participation and involvement in such teaching and learning contexts might create a shift in perspective to bring plants to the forefront and thus challenge plant blindness.
Original-Quelle (URL):
DOI:
10.1007/978-3-319-49010-6_6
Datum des Zugriffs:
09.02.2018