User Online: 2 | Timeout: 00:48Uhr ⟳ | email | BNE OS e.V.  | Info | Portal Klimabildung  | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Aufsatz in Zeitschrift
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Verfasser/-in:
 
 
Hauptsachtitel:
The aesthetic experience of nature and hermeneutic phenomenology
Zeitschriftenausgabe (-> Ref.Nr):
Zeitschrift/Zeitung:
The Journal of Environmental Education
Z-Jahrgang:
47
Z-Heftnummer/-bez.:
3
Erscheinungsjahr:
Seite (von-bis):
191-201
Kurzinfo:
ABSTRACT

One aim of environmental education is to encourage different ways of generating meanings of, valuing, conceiving, and contextualizing ″nature.″ The field of aesthetics provides an affective basis for interpreting our perceptions of environments and relations with other more-than-human beings. This critical essay examines some of the key concepts about hermeneutics and phenomenology introduced by philosophers such as Kant, Dufrenne, Bachelard, Merleau-Ponty, Gadamer, and Quintás and then indicates some methodological implications. Our Freirean purpose is to advance how understandings of the nature of the aesthetic experience of nature might inform different research framings, critical curriculum inquiry, and eco-pedagogical explorations of being in, becoming and relating with nature.
DOI:
10.1080/00958964.2015.1063472