User Online: 3 | Timeout: 23:24Uhr ⟳ | email | BNE OS e.V.  | Info | Portal Klimabildung  | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Aufsatz in Sammelwerk (SW)
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Verfasser/-in:
Hauptsachtitel:
Aesthetic Experiences Related to Living Plants: A Starting Point in Framing Humans′ Relationship with Nature?
In Herausgeberwerk (Quelle):
SW Herausgeber(in):
 
SW Hauptsachtitel:
Ethical Literacies and Education for Sustainable Development.
Erscheinungsort:
Cham
Erscheinungsjahr:
Seite (von-bis):
137-157
Kurzinfo:
This chapter highlights some theoretical and empirical research regarding aesthetic experiences in science teaching and learning, and the significance that these experiences might have for developing environmental ethics. The Deweyan perspective of experience and continuity (e.g. Dewey, 1938/1997) is used as a theoretical lens. Empirical data from educational situations illustrate the theoretical discussion. In these examples, teachers and student teachers are confronted by and given tools for the close study of plants—that is, when the teacher in educative situations explicitly makes the students observe and/or take care of plants.
Original-Quelle (URL):
DOI:
10.1007/978-3-319-49010-6_9
Datum des Zugriffs:
26.01.2018