User Online: 1 | Timeout: 01:45Uhr ⟳ | email | BNE OS e.V.  | Info | Portal Klimabildung  | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Urheberwerk
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Urheber:
Urheber Kürzel:
zus. bet. Körpersch.:
Hauptsachtitel:
Education for sustainable development: second collection of Good Practices.
Erscheinungsort:
Paris
Erscheinungsjahr:
Titelbild:
Kleinbild
Inhaltsverzeichnis :
Contents

Acronyms . 4

Preface ..... 5

The UNESCO Associated Schools Project Network (ASPnet) .. 7

Education for Sustainable Development in practice in schools . 8

Executive Summary: ESD Success Stories .... 12

Part 1: ASPnet schools′ educational approaches developed at the school level
1. Africa . 17
Cameroun .. 18
South Africa ... 19
Uganda .. 20
United Republic of Tanzania .. 22

2. Arab Region .. 24
Lebanon . 25
Oman .... 26
Palestinian Territories .. 27
Tunisia .... 28

3. Asia and the Pacific .. 30
China . 31
Cook Islands .. 32
Japan . 33
Thailand . 35
Uzbekistan . 36

4. Europe and North America . 38
Finland ... 39
France .... 40
Germany .... 41
Portugal . 43
Spain . 44

5. Latin America and the Caribbean ... 46
Brazil .. 47
Colombia ... 48
Mexico ... 49
Trinidad and Tobago .. 51

Part 2: ASPnet′s contribution to the DESD at the subregional, regional and international levels
Baltic Sea Project .... 54
GigaPan Conversations: Diversity and Inclusion in the Community Pilot Project .... 55
Intercontinental ESD project:
the United Kingdom and the United Republic of Tanzania . 57
First ASPnet Regional Flagship Project on Water Education in the Arab Region .... 59
Sandwatch Project . 61
Examples of innovative ESD materials pilot-tested in ASPnet schools . 63
Conclusion . 65
Useful resources .... 67
Original-Quelle (URL):
Datum des Zugriffs:
12.05.2022