User Online: 1 | Timeout: 17:23Uhr ⟳ | Ihre Anmerkungen | Verein (VfÖ) | Info | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Aufsatz in Zeitschrift
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Verfasser/-in:
Hauptsachtitel:
Becoming Compatible: Curriculum and Environmental Thought.
Zeitschrift/Zeitung:
The Journal of Environmental Education
Z-Jahrgang:
24
Z-Heftnummer/-bez.:
2
Erscheinungsjahr:
Seite (von-bis):
4-9
Kurzinfo:
Abstract: The author argues that the predominant reliance in environmental education (EE) on the traditional scientific or research, development, and diffusion (RD&D) model of curriculum development maintains the present emphasis in schools on factual or empirical questions about the environment and views curriculum change as training teachers to adopt ideas and behaviors determined by external authorities. As such, this model neither provides an appropriate framework for addressing the questions of definitions and values involved in environmental issues nor recognizes that curriculum construction is shaped by the relationships between teachers' own educational theories and practices and their school context. The author examines two alternative curriculum theories for addressing these concerns.
Original-Quelle (URL):
DOI:
10.1080/00958964.1993.10801968