User Online: 2 | Timeout: 08:30Uhr ⟳ | email | BNE OS e.V.  | Info | Portal Klimabildung  | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Aufsatz in Zeitschrift
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Verfasser/-in:
 
Hauptsachtitel:
Students' Perceptions of a Highly Controversial yet Keystone Species, the Black-Tailed Prairie Dog: A Case Study.
Zeitschrift/Zeitung:
The Journal of Environmental Education
Z-Jahrgang:
39
Z-Heftnummer/-bez.:
4
Erscheinungsjahr:
Seite (von-bis):
3-14
Kurzinfo:
Abstract: The authors used a case-study methodology to explore the perceptions of 30 9th-grade biology students relative to black-tailed prairie dogs. The case study, which involved classroom- and field-based experiences that focused on black-tailed prairie dogs, revealed 3 major themes: apathy, egocentrism, and naive conceptions. The authors had hoped that these experiences would promote a change in attitude and understanding among the participants relative to black-tailed prairie dogs. Given the findings of this study and the current literature, the authors provide suggestions for educators attempting to promote change in attitude toward target species of wildlife.
Original-Quelle (URL):
DOI:
10.3200/JOEE.39.4.3-14