User Online: 1 | Timeout: 02:01Uhr ⟳ | Ihre Anmerkungen | Verein (VfÖ) | Info | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Aufsatz in Sammelwerk (SW)
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Verfasser/-in:
Hauptsachtitel:
Time to be Lazy.
Untertitel/Zusätze:
Work, the Environment and Modern Subjectivities.
In Herausgeberwerk (Quelle):
SW Herausgeber(in):
SW Hauptsachtitel:
Appreciation.
Erscheinungsort:
London
Erscheinungsjahr:
Seite (von-bis):
423-437
Kurzinfo:
This paper explores the time dimensions - and more specifically busyness and speed - which are at the centre of the triangular relationship between work, the environment and modern subjectivities. It shows how the introduction of clock-time in the workplace constituted the modern individual as a `busy self'. It is also argued that current concerns for the environment are still constituted mainly within the boundaries of the busy self. It is suggested that reducing human activities - i.e. `laziness' - could be a relevant alternative to the entrapments of modernity. For this purpose, the reader will be offered a reinterpretation of Paul Lafargue's 1883 pamphlet, The Right to Be Lazy, in which he advocates a 3-hour working day. The relevance of Lafargue's arguments is examined in relation to the contemporary context.
Original-Quelle (URL):