User Online: 1 | Timeout: 11:41Uhr ⟳ | email | BNE OS e.V.  | Info | Portal Klimabildung  | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Aufsatz in Zeitschrift
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Verfasser/-in:
 
Hauptsachtitel:
The Use of Cooperative Learning in Dispelling Student Misconceptions of Climate Change.
Zeitschriftenausgabe (-> Ref.Nr):
Zeitschrift/Zeitung:
Journal of Baltic Science Education
Z-Jahrgang:
10
Z-Heftnummer/-bez.:
3
Erscheinungsjahr:
Seite (von-bis):
168-182
Kurzinfo:
Abstract:
Misconceptions may be characterized as wrong or inaccurate views of a particular issue which, due to lack of clarity, are seen or perceived wrongly. Students hold misconceptions about many issues and subjects, including in respect of climate change. Most alarming about misconceptions is that if people continue to build knowledge on such misunderstandings, this may have serious impacts on their learning. Following a brief literature review on cooperative learning, this paper adopts a research methodology which a) defines what a misconception is, b) lists possible sources of misconceptions, c) discusses five misconceptions students often have about climate change and d) puts forward some cooperative learning techniques teachers can use to handle the problem.
Original-Quelle (URL):
Datum des Zugriffs:
12.05.2015