User Online: 2 | Timeout: 16:15Uhr ⟳ | email | BNE OS e.V.  | Info | Portal Klimabildung  | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Aufsatz in Zeitschrift
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Verfasser/-in:
 
 
Hauptsachtitel:
Valuing and utilizing traditional ecological knowledge: tensions in the context of education and the environment
Zeitschriftenausgabe (-> Ref.Nr):
Zeitschrift/Zeitung:
Environmental Education Research
Z-Jahrgang:
10
Z-Heftnummer/-bez.:
2
Erscheinungsjahr:
Seite (von-bis):
237-254
Kurzinfo:
Abstract

The paper discusses the ′value-through-utility′ argument as a key ingredient of environmental educators' interests in traditional ecological knowledge (TEK), and examines some of the epistemological and philosophical tensions it generates in employing TEK within the context of learning with sustainability in mind. In an earlier article (Reid et al., 2002), we argued that it is important to recognize that it is outsiders rather than insiders who usually conceptualize TEK. In this paper, we develop this point further, exploring the theorization and practice of TEK-based environmental education in the context of discourses about sustainability and environmental education.
Original-Quelle (URL):
DOI:
10.1080/13504620242000198195
Datum des Zugriffs:
17.03.2021