User Online: 2 | Timeout: 23:45Uhr ⟳ | Ihre Anmerkungen | Verein (VfÖ) | Info | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Aufsatz in Zeitschrift
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Verfasser/-in:
 
Hauptsachtitel:
Climate change education: quantitatively assessing the impact of a botanical garden as an informal learning environment
Zeitschriftenausgabe (-> Ref.Nr):
Zeitschrift/Zeitung:
Environmental Education Research
Z-Jahrgang:
19
Z-Heftnummer/-bez.:
4
Erscheinungsjahr:
Seite (von-bis):
415-429
Kurzinfo:
Abstract

Although informal learning environments have been studied extensively, ours is one of the first studies to quantitatively assess the impact of learning in botanical gardens on students' cognitive achievement. We observed a group of 10th graders participating in a one-day educational intervention on climate change implemented in a botanical garden. The students completed multiple-choice questionnaires in a pre-post-retention test design. Comparing the test scores revealed a significant short-term knowledge gain as well as a long-term knowledge gain. Consequently, our results show the potentials of botanical gardens as effective learning environments, and for complementing formal school-based learning settings regarding climate change education.
Original-Quelle (URL):
DOI:
10.1080/13504622.2012.700696
Datum des Zugriffs:
08.03.2021