User Online: 4 | Timeout: 05:58Uhr ⟳ | Ihre Anmerkungen | BNE OS e.V.  | Info | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Aufsatz in Zeitschrift
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Verfasser/-in:
 
Hauptsachtitel:
Weak and Strong Conceptions of Environmental Literacy: implications for environmental education.
Zeitschriftenausgabe (-> Ref.Nr):
Zeitschrift/Zeitung:
Environmental Education Research
Z-Jahrgang:
7
Z-Heftnummer/-bez.:
1
Erscheinungsjahr:
Seite (von-bis):
89-97
Kurzinfo:
Abstract:
References to environmental literacy in the environmental education literature tend not to pay specific attention to fundamental debates about literacy, for example concerning the limits of textuality. If it can be argued that we 'read' the environment, then the scope of environmental literacy is even larger than that of environmental education. However, it is hard to justify the relevance of 'literacy' in a narrower sense than this as any more than marginal in environmental education. In this article, we define a weak conception as one which is inconsistent or unclear in these respects in the field of environmental education; a strong conception takes a broad view of literacy and acknowledges its full ramifications with respect to environmental education.
Original-Quelle (URL):
DOI:
10.1080/13504620125643
Datum des Zugriffs:
06.06.2014