User Online: 2 | Timeout: 07:09Uhr ⟳ | email | BNE OS e.V.  | Info | Portal Klimabildung  | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Urheberwerk
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Urheber:
Urheber Kürzel:
zus. bet. Körpersch.:
Hauptsachtitel:
The quality imperative. Education for All.
Untertitel/Zusätze:
EFA Global Monitoring Report 2005.
Erscheinungsort:
Paris
Erscheinungsjahr:
ISBN:
9231039768
Kurzinfo:
Quelle: http://www.oefse.at/bibliothek/neuzugaenge/junjul05.htm

Kurzinfo:

Anhand von Schulbesuchsraten und Bildungsausgaben dokumentiert dieser Bericht, wie weit jeder Staat dem für 2015 angepeilten Ziel der Gewährleistung einer "Grundbildung für alle" näher gekommen ist. Neben einem Überblick über die Erarbeitung von Qualitätskriterien für das Bildungswesen werden die Bedeutung der Vorschulerziehung und Möglichkeiten zur Verbesserung der Effektivität der Entwicklungszusammenarbeit im Bildungsbereich herausgearbeitet. Anhand von Beispielen wird veranschaulicht, wie mit Verbesserungen der Lehrerausbildung, Schulverwaltung, Lehrpläne, Lehrmittel und Ausstattung von Schulen die Qualität der Bildung und Attraktivität des Schulbesuchs für Mädchen gesteigert wurde.
Inhaltsverzeichnis :
Quelle: http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001373/137333e.pdf

Contents

Headline messages
Executive summary

Chapter 1 Understanding education quality
Why focus on quality?
Quality for whom and what? Rights, equity and relevance
Education traditions and associated notions of quality
A framework for understanding, monitoring and improving education quality
Using the framework
The structure of the Report

Chapter 2 The importance of good quality: what research tells us
The impact of education quality on development goals
International assessments of cognitive achievement
What determines quality? Lessons from eleven countries
The quality of ECCE and literacy programmes
The quality of schooling
The role of the organization and social context of schools
Conclusion: what we know about what matters for education quality

Chapter 3 Assessing progress towards the EFA goals
Early childhood care and education
School participation
Teachers, finance and quality
Quality and equality of learning
Literacy and skills development
The Education for All Development Index

Chapter 4 Policies for better quality
Setting a policy framework
Start with learners
Improving teaching and learning
Better teachers
Better schools
Support schools, inform policy
Building support for systemic reform
Conclusions

Chapter 5 Meeting our international commitments
Aid flows to education
Using aid effectively for EFA
Plans, partnerships and quality
International coordination

Chapter 6 Towards EFA: the quality imperative
Progress towards the EFA goals
What is an education of good quality worth?
Quantity alone is not enough
The main determinants of better quality in education
Policies for improved learning
International dimensions

Annex
Appendix
Statistical annex
Glossary
References
Abbreviations
Original-Quelle (URL):
Datum des Zugriffs:
25.10.2010