User Online: 8 | Timeout: 09:36Uhr ⟳ | Ihre Anmerkungen | BNE OS e.V.  | Info | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Herausgeberwerk
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Herausgeber/-in:
zus. bet. Körpersch.:
Hauptsachtitel:
American studies in the language classroom.
Untertitel/Zusätze:
Intercultural learning and task-based approaches. Teaching modules for HILF courses and resources for classroom work. Protokolle d. Lehrgänge RWS 83/41/101, RWS 84/40/102, RWS 85/40/001 und RWS 85/50/005.
Erscheinungsort:
Fuldatal
Erscheinungsjahr:
ISBN:
-
Inhaltsverzeichnis :
Michael Legutke
Introduction

Lothar Bredella
Intercultural Understanding - a threatenring or a lberating experience?

Lothar Bredella
Teaching Scott F. Fitzgerald´s The Great Gatsby. An interactive approach

Martin Seletzky
The Graduate as a way into the 1960s

Hans-Peter Hasselbach
Teaching Kurt Vonnegut's Slaugherhouse-Five

Astrid Rotermund-Wagner
Mass images and the shaping of minority consciousness. Teaching Toni Morrison's The Bluest Eye

Michael Legutke
Martin Luther King - What has become of his dream?

Doris Dedner, Martin Fleck
Guns in American culture

Gregory Hahn, Annegret Peters
Info Box: Books Under Fire

Gregory Hahn
Die Fahnen Schwingend: A postscript on the film Books Under Fire

Bernd-Dieter Laser
The making of a president

Martin Fleck
Encounters of the interesting kind - Establishing contact with a DoDDS high school

James M. Engle
Cross-cultural teacher training. An American perspective

Michael Legutke
Task-based approaches in the EFL-classroom. A selected bibliography

Appendix
Audio- Visual Teaching Material about the U.S.A. - American Studies Media Center
American Studies Newsletter