User Online: 4 | Timeout: 01:32Uhr ⟳ | Ihre Anmerkungen | Verein (VfÖ) | Info | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Aufsatz in Zeitschrift
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Verfasser/-in:
Hauptsachtitel:
Education for sustainable development - emerging.
Zeitschriftenausgabe (-> Ref.Nr):
Zeitschrift/Zeitung:
ZEP - Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik
Z-Jahrgang:
28
Z-Heftnummer/-bez.:
3
Themenschwerpunkt:
UN-Dekade "Bildung für eine nachhaltige Entwicklung" (2005-2014).
Erscheinungsjahr:
Seite (von-bis):
2-8
Kurzinfo:
Abstract:

This article describes important milestones of an education for sustainable elevelopment in the international discussion since the world summit in Rio and gives an overview about the conceptional progress in different world regions. The author directs the reader's attention to the role of civil-societies participation and explains education for sustainable development as a concept for education that should encourage change processes not only on the individual level but also on the institutional and societal level.
Inhaltsverzeichnis :
Inhaltsverzeichnis:

How has the understanding of Education for sustainable development
Changed since Rio?
The Rio mandate
Post Rio inftuences
Understanding of ESD in different parts of the world
Clarity in communicating sustainable Developntent education
Differences between ESD and environmental Education
Institutional support
Focus on formal education
Partnerships
Participation in decision making
Communication
Designing the Future
Recognizing the need for transformation
Systemic thinking
Values und ethics
More than individual change
IUCN plans for the Decade
Conclusions
Original-Quelle (URL):
Datum des Zugriffs:
27.03.2018