User Online: 1 | Timeout: 01:32Uhr ⟳ | Ihre Anmerkungen | Verein (VfÖ) | Info | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Aufsatz in Sammelwerk (SW)
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Verfasser/-in:
Hauptsachtitel:
The Impact of Globalisation on National Education Systems.
In Herausgeberwerk (Quelle):
SW Herausgeber(in):
 
SW Hauptsachtitel:
Globalisierung als Herausforderung der Erziehung.
Erscheinungsort:
Münster
Erscheinungsjahr:
Seite (von-bis):
45-58
Kurzinfo:
Abstract:

The first part of the paper deals with the meaning of globalisation in respect to national education systems. The second part is an interpretation of globalisation, i. e. an evaluation of what it offers and what it prevents. In the third part the challenges of global trends for national education systems and the possible reactions to them will be demonstrated by discussing some examples from contemporary educational debates.
Inhaltsverzeichnis :
Inhaltsverzeichnis:

1. The meaning of globalisation in respekt to national education systems
Schooling has become universal
The global similarity of schooling
The international dimension of school developments
2. Possibilities and limitations of "globalisation" for educational policies
Globalisation contains cultural imperialism, but it is not identical with it
Since the modern world system is hierarchical, educational developments reflect power hierarchies
Future generation has to be educated to become critical world citizens as well as competent actors on the local und national scene
3. Challenges of globalisation for educational policies: Some current debates
The case of basic education
Language question
International und intercultural aspekts of Curricula