User Online: 1 | Timeout: 11:40Uhr ⟳ | email | BNE OS e.V.  | Info | Portal Klimabildung  | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Urheberwerk
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Urheber:
Urheber Kürzel:
zus. bet. Körpersch.:
Hauptsachtitel:
Is the world on track? Education for All.
Untertitel/Zusätze:
EFA Global Monitoring Report 2002.
Erscheinungsort:
Paris
Erscheinungsjahr:
ISBN:
923103880X
Kurzinfo:
Klappentext:

Im Jahr 2000 vereinbarte das Weltbildungsforum in Dakar sechs Ziele, die bis 2015 erreicht werden sollen, um den UNESCO-Auftrag "Bildung für Alle" (Education for All - EFA) zu verwirklichen. Dazu zählen Grundschulbildung für alle sowie dieÜberwindung von geschlechtsbedingten Disparitäten in Grund- und weiterführenden Schulen - Ziele, die auch in der Millenniumserklärung der Vereinten Nationen 2000 verankert wurden. In einem globalen Monitoring Report überprüft die UNESCO jährlich, welche Fort- bzw. Rückschritte auf dem Weg zu den EFA-Zielen gemacht wurden. Der erste Report erschien 2001. Der Report 2002 gliedert sich in einen inhaltlichen Teil und einen umfassenden statistischen Anhang, der Zahlenmaterial über die Bildungssituation in allen Ländern der Welt enthält (Stand: 2000). Der inhaltliche Teil befasst sich mit der generellen UNESCO-Strategie "Bildung für Alle", analysiert die Fortschritte auf dem Weg zu den EFA-Zielen, vergleicht die Ressourcen, die zur Verwirklichung der Ziele erforderlich sind, mit den gegenwärtig verfügbaren Mitteln und skizziert Zukunftsaussichten und Herausforderungen.

Quelle: http://www.unesco.org/en/efareport/reports/2002-efa-on-track/

Kurzinfo:

At the start of the new century, governments and the international community set targets to dramatically improve educational opportunities for children, youth and adults over the next 15 years. They underscored that education is vital to reducing world poverty and fostering a more equitable, peaceful and sustainable future.

Are they living up to their promises? The Education for All Global Monitoring Report, an annual independent publication, aims to hold the global community to account by rigorously assessing progress, analysing effective policies, spreading knowledge about good practice, and alerting the world to emerging challenges. The 2002 Report, "Is the World on Track," warns that "almost one-third of the world's population live in countries where achieving the Education for All goals will remain a dream unless a strong concerted effort is made".
Inhaltsverzeichnis :
Quelle: http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001290/129053e.pdf

Inhaltsverzeichnis:

Summary

Chapter 1. ′Education for All′ is development
Education as a human right
Education and human capabilities
Education and other development goals
Conclusion

Chapter 2. Progress towards the goals
Goal 1. Early childhood care and education
Goal 2. Universal primary education
Goal 3. Learning needs of all young people and adults
Goal 4. Adult literacy
Goal 5. Gender equality
Goal 6. Education quality
Is the world on track?

Chapter 3. Planning for EFA
Dakar′s planning challenge
Is the planning challenge being met?
Planning for HIV/AIDS
Planning to combat conflict, disaster and instability
Credible planning, credible plans
Conclusions

Chapter 4. Resource requirements for reaching EFA
Estimating the costs of universal primary education (UPE)
Gender targets and the demand for schooling
The costs to education of HIV/AIDS
Education in emergencies
How much is really needed to achieve EFA?

Chapter 5. Meeting international commitments: the response to Dakar
Total aid flows to developing countries
Total aid flows to education and the EFA goals
International coordination
Conclusions

Chapter 6. Prospects and opportunities
Progress
Planning
Costs and resources
International cooperation
Improving the availability and quality of data
EFA and the Millennium Development Goals
Future monitoring challenges

Annex
Technical introduction
Symbols used in the tables
Composition of regions
Tables
References
Glossary
Acronyms
Original-Quelle (URL):
Datum des Zugriffs:
25.10.2010