User Online: 3 | Timeout: 12:02Uhr ⟳ | Ihre Anmerkungen | Verein (VfÖ) | Info | Auswahl | Logout | AAA  Mobil →
BNELIT - Datenbank zu Bildung für nachhaltige Entwicklung: wissenschaftliche Literatur und Materialien
Bildung für nachhaltige Entwicklung: wiss. Literatur und Materialien (BNELIT)
Datensätze des Ergebnisses:
Suche: Auswahl zeigen
Treffer:1
Sortierungen
1. Urheberwerk
(Korrektur)Anmerkung zu einem Objekt von BNE-LITERATUR per email Dieses Objekt in Ihre Merkliste aufnehmen (Cookies erlauben!) in den Download Korb (max. 50)!
Urheber:
Urheber Kürzel:
Hauptsachtitel:
Learning Throughout Life.
Untertitel/Zusätze:
Challenges for the Twenty-first Century.
Erscheinungsort:
Paris
Erscheinungsjahr:
ISBN:
9231038125
Kurzinfo:
Klappentext:

Die UNESCO veranstaltete im März 1999 in Lissabon eine internationale Konferenz mit dem Titel "Learning throughout life: challenges for the twenty-first century". Sie fand als Folgekonferenz zum 1996 veröffentlichten Bericht der Delors-Kommissionüber "Bildung im 21. Jahrhundert" statt. Die Konferenz befasste sich mit dem Thema "lebenslanges Lernen", einem zentralen Aspekt des Delors-Berichts. Beiträge der Konferenz werden in dieser Veröffentlichung zusammengefasst. Sie behandeln den Stand der internationalen Aktivitäten zur Förderung lebenslangen Lernens und berichten in Fallstudien über Erfahrungen auf regionaler und Länderebene (Großbritannien, Spanien, Südafrika, Indien und Lateinamerika).

The International Commission on Education for the Twenty-first Century, under the chairmanship of Jacques Delors, published in 1996 its report entitled Learning: The Treasure Within. Widely debated within the educational community and in political circles, the report revolved around the central theme of learning throughout life, stressing the importance of formal and non-formal lifelong education in a rapidly changing world.

• By Publishing Learning throughout life: challenges for the twenty-first Century, UNESCO brings together the main issues discussed at the follow-up Conference on learning throughout life, organized in Lisbon (March 1999) by UNESCO and the Calouste Gulbenkian Foundation. Although it is acknowledged that learning throughout life is a crucial issue in most countries, this book shows that there is still a long way to go before it becomes a reality for everyone. The place of formal and non-formal education is still to be clearly defined, and there is an urgent need for the creation of educational structures with a global approach to lifelong education that take into consideration the multiple aspects influencing both teaching and learning at this time of dramatic, worldwide economic and societal change.

• This book is intended for educational planners and policy-makers concerned with ensuring the availability of opportunities for learning throughout life in both formal and non-formal contexts, and it will also appeal to specialists in the social sciences who work in areas related to educational development in different socio-economic and cultural contexts.
Inhaltsverzeichnis :
Inhaltsverzeichnis:

IntroductionKaren MacGregor

Part one

Where are we? Milestones along the road to lifelong learning

1. Policies for lifelong learning: an overview of international trends George Papadopoulos

2. The new frontiers of education Roberto Carneiro

3. Lifelong learning: old achievements, future challenges Maria Teresa Ambrosia

4. Developing-country challenges Toby Linden

Part two

Teaching beyond the boundaries of formal education:

country responses to the need for lifelong learning

5. Learning throughout life: an English perspective Felicity Everiss

6. From virtual campuses to a global campus: a Spanish experience Francesc Pedrö

7. Learning throughout life: a Latin American perspective Maria de Ibarrola

8. Societies m transition: a South African case-study Enver Motala

9. Open and distance learning in India: critical challenges Abdul W. Khan

ConclusionJacques Delors
Original-Quelle (URL):
Datum des Zugriffs:
09.07.2015